5 powodów, dla których złe zarządzanie prowadzi do niedoboru pracowników

5 powodów, dla których złe zarządzanie prowadzi do niedoboru pracowników

Złe zarządzanie bierze udany biznes i ciągnie go w dół do punktu, w którym jest skazany na porażkę. Jest to jeden z najczęstszych powodów, dla których pracownicy opuszczają firmę, a dla tych, którzy zdecydują się trzymać go na zewnątrz, morale spada do punktu, w którym wydajność szybko następuje.

Z drugiej strony, dobra jakość zarządzania ma zupełnie odwrotne skutki. Pracownicy chcą pozostać, chcą się rozwijać i uczyć, są zmotywowani, czują się zainspirowani i w rezultacie są bardziej skłonni do zrobienia dodatkowej mili.

Wiemy, że jednym z głównych powodów odejścia pracowników jest słabe zarządzanie, ale wiemy również, że słowo się rozchodzi i w rezultacie, nowe talenty są bardzo mało prawdopodobne, aby przyciągnąć do firmy również. To pozostawia biuro z grupą pracowników, którzy nie chcą tam być, przeciążeni pracą i mnóstwo wakatów, które nie mogą być wypełnione. To nie jest dobra sytuacja.

Aby zagłębić się w ten temat, przyjrzyjmy się dokładnie, dlaczego złe zarządzanie pozostawia puste krzesła biurowe do zapełnienia.

  1. Pracownicy stają się rozczarowani - Kiedy każdego dnia jesteś otoczony negatywnymi emocjami, bardzo łatwo jest poczuć się zdołowanym i całkowicie rozczarowanym co do swoich przyszłych perspektyw zawodowych. Twoje wstawanie i wychodzenie dosłownie znika i naprawdę nie czujesz, że powinieneś pchać się poza gołe podstawy, które musisz zrobić. Dlaczego powinieneś?
  2. Pracownicy czują się niedoceniani - kiepski menedżer nie słucha swoich pracowników i nie dba o ich sugestie. To łatwo prowadzi do tego, że pracownicy czują się niedoceniani, a kiedy tak się czujesz, jaki jest sens trzymania się w pobliżu?
  3. Pracownicy nie czują się wysłuchani - Zdarzają się sytuacje, w których pracownicy muszą porozmawiać ze swoim przełożonym o sprawach związanych z pracą lub problemach, przez które przechodzą. Mogą też mieć sugestie, które mogłyby naprawdę zmienić sposób funkcjonowania biura. Jeśli kierownik nie wysłucha ich, będą się z tym źle czuli. Z czasem może to doprowadzić do tego, że przeniesienie się do innego biura będzie lepszym rozwiązaniem.
  4. Pracownicy stają się zestresowani - Złe zarządzanie tworzy atmosferę stresu, a wszyscy wiemy, że stres w miejscu pracy jest czymś, czego musimy zrobić wszystko, aby uniknąć. Pracownicy mogą zachorować z powodu stresu lub po prostu odejść.
  5. Pracownicywiedzą, że mogą znaleźć lepszą sytuację gdzie indziej - Oczywiście, kiedy doświadczasz wszystkich powyższych rzeczy, wiesz, że gdzie indziej jest jaśniejsze biuro. W takim przypadku, kto może winić pracownika za szukanie alternatywnych opcji?

Wszystko to łatwo składa się na biuro, które zaczyna tracić doświadczonych pracowników. Skup się na byciu dobrym menedżerem, a wiele z Twoich problemów zniknie.