Dlaczego polityka biurowa jest przeszkodą w osiągnięciu sukcesu

Dlaczego polityka biurowa jest przeszkodą w osiągnięciu sukcesu

Większość biur to szczęśliwe, przyjazne miejsca. Są to miejsca, w których działają zespoły, wszyscy przez większość czasu dobrze się dogadują i nikt nie boi się iść do pracy i mieć do czynienia z poważnymi nieporozumieniami lub dramatami.

Zdarzają się jednak biura pełne plotek, kłótni, kradzieży kredytów i ogólnej polityki biurowej, które powodują jedynie zakłócenia, zdenerwowanie i ogromny brak wydajności.

Prawdopodobnie Twoje biuro znajduje się gdzieś pośrodku. Niewiele jest biur, w których pracownicy codziennie rano biegną do pracy, ale też niewiele jest takich, które są siedliskiem złośliwych plotek. Znajdowanie się pośrodku oznacza, że przez większość czasu wszyscy dobrze się dogadują, ale czasami pojawiają się problemy, które sprawiają, że sytuacja nie jest spokojna.

Jest to normalna sytuacja, o której większość ludzi może się przekonać.

Polityka biurowa jest obecna w każdym współczesnym środowisku biurowym. Nie da się ich całkowicie uniknąć, można jedynie nauczyć się, jak skutecznie sobie z nimi radzić i unikać problemów. Polityka biurowa to pojęcie zbiorcze, które obejmuje plotki, rywalizację i okazjonalne prześciganie się. W normalnych warunkach nie powoduje to większych problemów, ale gdy się przedłuża lub nasila, może stanowić ogromną przeszkodę w osiągnięciu sukcesu w biznesie.

Zapoznaj się z poniższą infografiką, aby dowiedzieć się, jak radzić sobie z polityką biurową z punktu widzenia pracownika.

Źródło - https://getcrm.com/blog/office-politics/

Niepotrzebne angażowanie się w plotki lub inne działania polityczne nie pokaże Cię w najlepszym świetle, nawet jeśli to nie Ty jesteś ich inicjatorem. O wiele lepiej jest ominąć te kwestie i odejść, skupiając się na swojej pracy i ludziach w swoim miejscu pracy, którzy nie angażują się w drobne plotki.

Oczywiście, to normalne, że ludzie ucinają sobie pogawędki przy chłodnicy wodnej lub w kawiarni, ale staraj się, aby takie rozmowy nie dotyczyły osób siedzących na krzesłach w Twoim biurze i dotyczyły lżejszych, bardziej pozytywnych tematów. Być może nie uda Ci się całkowicie wyeliminować polityki biurowej, ale możesz uniknąć brania w niej osobistego udziału.

Dlaczego polityka biurowa jest tak ryzykownym zagadnieniem

Gdy biuro jest pełne plotek i zbyt dużej rywalizacji między pracownikami, staje się ono negatywnym miejscem pracy. Obniża to morale, a to ma bezpośredni wpływ na morale w biurze.

Gdy pracownicy są skoncentrowani na negatywnych aspektach, nie współpracują ze sobą jako zespół. Jest to szkodliwe dla firmy, ponieważ nowych pomysłów i kreatywnych rozwiązań jest coraz mniej, a wszyscy czują się pozbawieni wsparcia i niemal tak, jakby byli osobiście atakowani.

Praca w biurze, które jest negatywnie nastawione i pełne plotek, nie jest czymś, co chciałbyś robić na co dzień, a w rezultacie możesz stracić kilku najlepszych pracowników. Ludzie chcą pracować w miejscu pozytywnym, podnoszącym na duchu, w którym czują się dobrze, idąc tam każdego ranka, i w którym mogą nawiązać pozytywne relacje zawodowe.

W pracy spędzamy tak dużo czasu, być może współpracując z innymi przy krzesłach w sali konferencyjnej, że zajmowanie się drobnymi plotkami i zdenerwowaniem nie jest częścią planu.

W takim przypadku zadaniem menedżera jest zajęcie się wszelkimi problemami i skoncentrowanie się na ich rozwiązaniu. Zebranie wszystkich przy okrągłym biurku i omówienie problemów jest sposobem na otwarcie sprawy i pokazanie, że negatywna polityka w biurze nie będzie tolerowana. Oczywiście, jest na to sposób, a krzyczenie na pracowników, jakby byli dziećmi, z pewnością nie jest dobrym rozwiązaniem! Zamiast tego należy skupić się na pomocnych dyskusjach i dwukierunkowej rozmowie. Dzięki temu menedżer może zidentyfikować główny problem, który się za tym wszystkim kryje, i pracować nad jego rozwiązaniem, zamiast próbować rozwiązywać milion mniejszych spraw o tej samej przyczynie.

Dzięki uporaniu się z plotkami biurowymi wzrośnie produktywność, a co za tym idzie, zwiększy się prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w biznesie.