Menedżer musi posiadać wiele cech, aby móc motywować swój zespół do osiągania sukcesów. Jedną z kluczowych cech, a na pewno bardzo ważną w przypadku konfliktu, jest bezstronność.
Bezstronność oznacza, że nie opowiadasz się po żadnej ze stron, jesteś otwarty, traktujesz wszystkich sprawiedliwie i nie faworyzujesz żadnej konkretnej osoby ani argumentu. Przywiązuje się wagę do równości i nigdy nie dyskryminuje.
Bezstronność jest czymś, co jest potrzebne menedżerowi nie tylko podczas zarządzania konfliktami, ale także w codziennym funkcjonowaniu biura. Zbyt wielu menedżerów siedzi w swoim fotelu na stanowisku kierowniczym i albo mikrozarządza, albo nadmiernie deleguje zadania, a to nie wpływa korzystnie na morale zespołu. Kiedy w takiej sytuacji pojawia się problem, trudno jest im zachować bezstronność, ponieważ wkraczają na terytorium złego menedżera.
Ważne jest, aby pracownicy czuli, że jeśli zwrócą się do swojego menedżera z problemem, zostaną potraktowani w sposób równy, sprawiedliwy i otwarty oraz że zostaną wysłuchani. Nie chodzi o to, aby siedzieć przy owalnym stole w sali konferencyjnej i oceniać lub wyrzucać pomysły przez okno, ponieważ nie ma się czasu na ich analizę, ale o to, aby aktywnie słuchać i zachęcać pracowników. W ten sposób motywujesz ich, inspirujesz, a to wszystko składa się na bardzo produktywną sytuację.
Bezstronny menedżer to dobry menedżer, jest sprawiedliwy i nie ocenia, dzięki czemu konflikty są rozwiązywane szybciej i skuteczniej. Bezstronność można również wykorzystać w podejmowaniu decyzji w ogóle, np. jakie meble biurowe najlepiej wybrać? Bezstronne spojrzenie uwzględniałoby wszystkie strony, a następnie pytało o opinie. W ten sposób można znaleźć najlepsze rozwiązanie dla wszystkich.
Jakie inne cechy powinien posiadać dobry menedżer?